Din indkøbskurv
I18n Error: Missing interpolation value "navn" for "{{ navn }} Icon"

BYTTEREGLER

RETURNERING, OMBYTNING OG REKLAMATION

Varer købt i forretningen

Smykker der er købt i forretningen, bytter vi gerne indenfor 30 dage fra den angivne data på byttemærket eller kvitteringen. Varer byttes eller tages kun retur, såfremt varen er ubrugt, og både varen og emballagen er i ubeskadiget stand. Varer der er specialfremstillede, tilpassede eller graverede, kan ikke byttes og tages ikke retur.

Vi udbetaler pengene indenfor 8 dage fra den angivne dato på byttemærket eller kvitteringen. Kvitteringen skal altid medbringes. 

Bestillingsvarer, tidligere ombyttede varer, samt varer solgt til reduceret pris, byttes ikke og tages ikke retur. Varer købt på tilgodesedler eller i bytte med gammelt guld eller sølv tages ikke retur. Varer købt på kreditkort tages kun retur ved en tilbageførelse på samme kreditkort.

Ved evt. reklamation skal kvitteringen altid medbringes. 

Varer købt på www.phertz.dk

Du har ret til at frafalde denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (se kontaktoplysninger nedenfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). Du kan benytte nedenstående standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

Følger af fortrydelse

Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, (dog ikke ekstra omkostninger og øvrige leveringsomkostninger), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne.

Du skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. 

Returnerede varer skal være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdi ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare med udgangspunkt i følgende vejledende retningslinjer for værdiforringelse: 

  • Ingen tegn på brug og varen er i original emballage: 0%
  • Mindre tegn på brug af varen og/eller original indpakning: Ca. 25%
  • Synlige tegn på brug af varen og/eller manglende/beskadiget original indpakning: Ca. 50%
  • Synlige skader på varen, som fx ridser eller ikke fjernbare pletter: Ca. 100%

Betaling for varen bliver tilbageført snarest muligt og under normale omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion.

 

MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER

Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

  • Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores Kundeservice har behandlet returvaren.
  • Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores Kundeservice har behandlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare, eller
  • Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen

Når du kontakter Kundeservice skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare.

 

REKLAMATION

Limninger, knuder, dupninger o. lign. vil med tiden blive opløst, og er kun reklamationsberettiget inden for de første 6 mdr., hvis produktet ikke har været udsat for uhensigtsmæssige påvirkninger. Skader opstået ved hændelig uheld (tab, stød, slag, hængt i o. lign.) er ikke reklamationsberettiget. Farveændringer på, og afsmitning fra metaller, læder o. lign. kan ske ved påvirkning fra parfume, creme, varme fra huden osv. og er helt naturlig og ufarligt. Dette er ikke en reklamationsberettiget fejl eller mangel ved produktet.

 

Vi tager forbehold for ændringer i vores betingelser iht. køb- og markedsføringsloven. Vi tager også forbehold for ændringer på hjemmesiden og evt. udsolgte varer, prisændringer og udgåede varer.