Din indkøbskurv
I18n Error: Missing interpolation value "navn" for "{{ navn }} Icon"
I18n Error: Missing interpolation value "navn" for "{{ navn }} Icon"
I18n Error: Missing interpolation value "navn" for "{{ navn }} Icon"

Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

 

  1. GENEREL INFORMATION

Denne hjemmeside ("Hjemmesiden") udbydes af Kgl. Hofjuvelerer P. Hertz, Købmagergade 34 1150 København K, CVR-nr. 30239970. + 45 33122216, phertz@phertz.dk. Hvis du oplever problemer med din bestilling på Hjemmesiden eller ved øvrig brug af Hjemmesiden, kontakt venligst vores Kundeservice på nedenstående mail eller telefon 

 

  • E-mail: phertz@phertz.dk
  • Telefon: +45 33122216, ml. 10-18. mandag - fredag. Lørdag fra 10-16.
  • Almindelig post:
    Kgl. Hofjuvelerer P. Hertz, Købmagergade 34, 1150 København K.


Hvis der er dele af Betingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter Kundeservice, inden du begynder at handle på Hjemmesiden. Du er altid velkommen til at ringe, skrive eller booke et møde hos os for at få mere information om vores smykker og service i øvrigt. Vi vil besvare din henvendelse hurtigst muligt. 

Vi håber, du må få en god oplevelse ved at handle online hos P. Hertz

 

  1. VIGTIG MEDDELELSE

LÆS HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER FRA PHERTZ.DK
Disse handelsbetingelser ("Betingelserne") finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på Hjemmesiden. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af Hjemmesiden, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder Kgl. Hofjuvelerer P. Hertz

Hvis du ikke accepterer Betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på Hjemmesiden. 

Du har ret til at frafalde denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Læs mere under "Fortrydelsesret".

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktsmæssighed. Læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

 

Bestilling

Hjemmesiden er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet indenfor de følgende 2 hverdage. 

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

Du har mulighed for selv at vælge, om du vil have din pakke leveret privat, til erhverv eller pakkeboks.

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

 

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
  • Der opstår en utilsigtet fejl på hjemmesiden, f.eks. en betalingsfejl eller lignende
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

Aftaler kan kun indgås via Hjemmesiden eller via mail eller telefon til vores Kundeservice. 

 

På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?

Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og fakturaoplysninger eller betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.

Når du klikker "Køb og betal", vises en kvittering på din skærm. Fra det tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".

Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen - de står klar til at hjælpe dig. 

Du modtager en ordrebekræftelse i en e-mail.

Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

 

Aftalens sprog

Aftalen kan kun indgås på dansk. 

 

Adgang til aftalen

Du modtager via e-mail en bekræftelse på aftalens indhold.Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke nødvendigvis efterfølgende vil være tilgængelige på hjemmesiden. Læs venligst mere under "Følg din bestilling og se historik".

 

Tiltag mod bedrageri 

For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, som du sender når du bestiller på hjemmesiden, herunder din adresse og betalingsoplysninger.

 

  1. BETALINGSMIDLER

Vi accepterer følgende betalingsmidler

  • Dankort
  • Visa 
  • Visa Elektron
  • MasterCard
  • Diners
  • American Express

 

Kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV))

Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger

 

Betalingsprocedure

Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

 

PRISER OG LEVERING

Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

Fragtomkostninger i forbindelse med levering af varer indenfor Danmark over 1000 kr. dækkes af Kgl. Hofjuvelerer P. Hertz. Køb under 1000 kr. pålægges 65 kr. i fragtomkostninger indenfor Danmark. Kontakt P. Hertz for forsendelser til udlandet.

 

Valuta

Du kan betale i en de følgende valutaer:

  • Danske kroner (DKK)


Levering 

Vi sender til: 

  • Danmark
  • Andre lande efter personlig aftale. Kontakt os på +4533122216

 

Leveringsbetingelser

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer til privat- og virksomhedsadresser - eller til postbokse efter dit valg og udelukkende i Danmark og ikke til Færøerne, Grønland samt øvrige udland. Levering til udlandet kan foregå med forudgående aftale med P. Hertz.

Din vare vil blive leveret i ugedagene mandag til fredag. Tidspunktet for levering afhænger af hvilken fragtmand der benyttes.

Der skal kvitteres for varerne ved modtagelsen. Det behøver ikke nødvendigvis at være dig der kvitterer. Personer på leveringsadressen (f.eks. et familiemedlem, en ven, receptionist etc.) kan således kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig.

Vores fragtmand vil ve levering privat eller erhverv foretage minimum to leveringsforsøg. Ved hvert leveringsforsøg vil fragtmanden efterlade en kvittering, som informerer dig om detaljerne for næste leveringsforsøg og eventuel mulighed for selvafhentning. Fragtmanden vil typisk opbevare varen op til 7 dage før den sendes retur til os, som ikke-leveret.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det, læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

Du er også velkommen til at afhente dine bestilte smykker i vores forretning på Købmagergade 34, 1150 København K.

 

Separate leveringer

Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

  

  1. Fortrydelsesret (gælder kun forbrugere)

Du har ret til at fortryde denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. 

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (se kontaktoplysninger nedenfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). Du kan benytte nedenstående standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. 

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

Følger af fortrydelse

Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, (dog ikke ekstra omkostninger og øvrige leveringsomkostninger), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. 

Du skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. 

Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdi ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare med udgangspunkt i følgende vejledende retningslinjer for værdiforringelse: 

  • Ingen tegn på brug og varen er i original emballage: 0%
  • Mindre tegn på brug af varen og/eller original indpakning: Ca. 25%
  • Synlige tegn på brug af varen og/eller manglende/beskadiget original indpakning: Ca. 50%
  • Synlige skader på varen, som fx ridser eller ikke fjernbare pletter: Ca. 100%

Betaling for varen bliver tilbageført snarest muligt og under normale omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion.

 

  1. MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER

Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

  • Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores kundeservice har behandlet returvaren. 
  • Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores kundeservice har behandlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare.

Når du kontakter kundeservice skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er fejl ved varen mv.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare.

 

  1. ANDRE FORHOLD

Opdatering af hjemmesiden

Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Vi tager forbehold for stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne.

 

Forbehold

P. Hertz forbeholder sig retten til at opdatere og ændre betingelserne i overensstemmelse med generelle ændringer samt eventuelle ændringer i købe- og markedsføringsloven.

P. Hertz forbeholder sig retten til at ændre i indholdet på webshoppen til enhver tid.

Vi tager desuden forbehold for udsolgte varer, ændring i priser samt eventuelle trykfejl og tastefejl på siden samt eventuelle leveringssvigt fra vores leverandører.

Da smykker er vanskelige at fotografere, og da vores produkter er naturprodukter hvor ædlesten og perle kan variere i farve og glans tager vi forbehold for, at farver og kvalitet ikke nødvendigvis gengives 100% korrekt. 

 

Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol. 

 

Aftalens fuldstændighed

Disse betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.

 

Ugyldighed

Såfremt en eller flere af bestemmelserne i betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse. 

 

Overdragelse

Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.

 

Personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores fortrolighedspolitik, som fortæller om, hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af hjemmesiden i øvrigt.

 

Klageadgang 

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores kundeservice kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores kundeservice under 'Generel information' ovenfor. 

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus . Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten med mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse phertz@phertz.dk

 

 

Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.


Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

- Til Kgl. Hofjuvelerer P. Hertz, Købmagergade 34, 1150 København K, e-mail. phertz@phertz.dk:

 

- Jeg/vi ___________ meddeler herved, at jeg/vi ___________ ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores ___________ købsaftale om følgende varer ________________________________________________________________________

- Bestilt den ___________/modtaget den ___________

 

- Forbrugerens navn ___________

 

- Forbrugerens adresse ___________

 

- Forbrugerens underskrift ___________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

- Dato ___________